środa, 16 listopada 2016

WYBRANI

Wybrani. 

Wybrani jest to pierwsza część bestsellerowej sagi.  Napisana przez C. J. Daugherty. Autorka kultowego Zmierzchu.

Główna bohaterka Allie zostaje wysłana do Akademi Cimmeria,  ponieważ jej brat zaginął.  Byli oni ze sobą bardzo zżyci, dlatego zaginięcie brata powoduję zbuntowane się dziewczyny.  Allie zostaje aresztowane,  dlatego trafia do mało zwyczajnej szkoły. Bardzo ciężko jest je utrzymać dobre relację z rodzicami, ponieważ ciągle się kłócą. W szkolę do której trafia panują bardzo surowe zasady. Nie wolno opuszczać terenu szkoły,  na podwórku można przebywać tylko do 22:00. Spóźnienie się na lekcje, posiłki w odpowiednich godzinach grozi karą,  którą trzeba odpracować w sobotę. Na samym początku powieści poznajemy Isabelle dyrektorkę szkoły,  która z pozoru jest neutralna.  W Alli zakochuję się Sylvian, zaczynają chodzić ze sobą.  Czy ich miłość przetrwa?  Poznaję również Jo, z którą zaczyna się zaprzyjaźniać.  Od samego początku lubią się,  dlatego ich relacja jest bardzo dobra. Pojawia się Carter,  który jest bardzo tajemniczy. Czy Alli może zaufać Carterowi?  Czy chłopak chcę ja uratować? Czym tak naprawdę jest Nocna Szkoła? Kto tak naprawdę zabił jedną z uczennic?


Jestem już po przeczytaniu pierwszej części sagi.  Książka bardzo się mi podoba, dlatego będę kontynuowała następne tomy.  Postać Alli jest dobrze wyteowaną postacią.  Moim zdaniem Carter jest tajemniczy co sprawia, że chcę się go coraz bardziej poznawać. Jednak postacią kontrowersyjną może być dyrektorka,  ponieważ ukrywa tajemnice morderstwa.
Zabieram się już za następne części.


Pierwszą części uznaje za bardzo udaną. Zachecam do przeczytania.
Moja ocena 10/10 😍

25 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie napisany post, na pewno przeczytam ta książkę
    Pozdrawiam
    http://cottonon.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka nie w moim typie ale kto wie, może kiedyś ;)
    Pozdrawiam!
    frydrychm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i też szalenie mi się spodobała. Zdecydowanie #TeamCarter!
    swiatksiazkoholiczek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam, ale dużo o tej książce słyszałam, ale jakoś mnie nie przekonuje

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jej jeszcze, ale na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam!
    W kolejnych częściach Allie zaczęła mnie wkurzać. Akcja książki trzymała mnie w napięciu. Mimo że gdzieś w trzecim tomie nudziły mnie powtarzające się wątki, wytrwałam do końca ;)
    A Carter jest wspaniały <3
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka na pewno nie dla mnie :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z miłą chęcią przeczytam :)
    Wpisuje na chciej listę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba muszę wrócić do czytania książek w wolnej chwili. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dużo o tej książce słyszałam i muszę w końcu ją przeczytać ;p A skoro Tobie się podobała, to o czymś świadczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ohhh jak ja uwielbiam książki <3 mogłabym czytać cały czas!
    zapraszam do mnie www.tworzacnaszswiat.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuje wszystkim za opinię 😘😘😊

    OdpowiedzUsuń
  13. AAaaaa musze przeczytać te książkę!! <3
    Ostatnio widziałam ją w bibliotece miejskiej i zastanawiałam się czy wypożyczyć, ale teraz już wiem ze na pewno będę musiała wypożyczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyznam, że dość interesująca fabuła. Ze swojej strony polecam trylogię Siostry A. Krawczyk; Klucz Sarah; Dobry Niemiec to martwy niemiec :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurczę, Kochana, czytałam to i wspominam jako jedną z najbardziej wciągających książek. Miałam wersję z opinią Lisowskiej, że ,,Wybrani są jak czarna dziura, która wciąga i nie wypuszcza do końca". I to jest racja!
    Z tym, że w miarę kolejnych części coraz mniej mi się podobało. Podejrzewam, że teraz nawet 1 by mi się tak nie podobała, bo zaczęłam szukać innego rodzaju treści... Znudziło mnie powtarzanie w kółko tych samych schematów, które występują w książkach dla nastolatek.
    ,,Zmierzch" napisała Stephenie Meyer, to innej autorki. Ale też miałam na to kiedyś ,,fazę" i nie mogłam się oderwać :)
    http://projektk18.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Mimo, że twój tekst krótki...to zachęcający.
    Sam chętnie bym kiedyś po tą książkę sięgnął,
    a jeżeli dobra to i po całą serię.
    Pozdrawiam :)
    http://recenzumkomiksiarza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Okładka przypomina mi "Zmierzch". A mogę wiedzieć ile jest części? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawa książka na moje długie jesienne wieczory :)
    Z chęcią przeczytam.
    Buziaki Kochana.

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajna recenzja, chyba sięgnę po tą książkę. Czekam na kolejne posty bo miło się czyta to co piszesz ;) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam czytać książki :)

    Wpadnij do mnie na konkurs :) http://martienna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Krótka, zwięzła recenzja, miło się ją czytało. Książka, raczej nie w moim stylu, ale może po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam kiedyś Wybranych ale niestety nie podoba mi się ta książka. Fabuła okazała się dla mnie być kompletnie do niczego.
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń